Ett Twilight-test.

Det har varit en rätt slapp morgon för mig idag så jag hittade ett litet sött test om hur besatt man är av Twilight.
Ni kan ju själva prova den och se hur många poäng ni får.



Hur besatt är du av Twilight?

(x) Du har läst alla 4 Twilight böckerna på svenska.

(/) Du har läst böckerna på engelska.

(x) Du har sett 1:a filmen

(x) Du har sett den 1:a filmen på bio mer än en gång

(x) Du har något med Twilight att göra i ditt rum

(x) Du har något med Twilight att göra i/på din mobil

(/) Du lyssnar på Twilight-soundtracket hela tiden

(x) Du tänker på Twilight mer än en gång per dag

(x) Du har Twilight-saker.

(x) Du drömmer/har drömt något om Twilight

(/) Du brukar titta efter folk på stan som liknar någon i Twilight (Njae, mer att jag sett en silvrig volvo och ropat "Edward är här!" )

(x) Du gillar någon/några extremt mycket i Twilight

(X) Du kan nästan alla repliker i filmen utantill

(x) Du började läsa boken/böckerna före du såg filmen

(x) Du vet vem Quil och Sam är.

 (x) Du tycker boken/böckerna är det bästa du någonsin läst

( ) Du tycker filmen är den bästa du sett

( ) Du har minst ett klädesplagg som har med Twilight att göra

(x) Någon har sagt att du är en Twilight-nörd


Poäng: 16.5


0-5 poäng: Antingen HATAR du Twilight. eller så vet du inte vad det är.
6-10 poäng: Du vet inte alls mycket om Twilight, eller är inte så besatt.
11-16 poäng: Okej, du verkar ganska besatt av Twilight.
17-20 poäng: Du är helt klart en Twilight-nörd.




Twilight-filmen:

Har du sett filmen?
Ja
Vad tyckte du om den?
Den var helt okej. Hoppas i alla fall att New Moon blir lite bättre eftersom jag har rätt höga förväntningar nu.
Vem passade bäst i sin roll? Elizabeth Reaser som Esme
Hur många ggr har du sett den?
På bio var jag och såg den två gånger, här hemma har jag nog sett den över 40 gånger. (Från November-Mars såg jag filmen ungefär 1 gång i veckan) Har dock tröttnat lite nu och ser fram emot New Moon.
Vilken är din favoritscen?
Svårt att nämna en bara. Men Baseball scenen och när Bella är hemma hos Cullen för första gången kanske.
Om du skulle vara någon i Twilight, vem tror du att du skulle vara?
Helst skulle man ju vilja vara Bella, men jag tror jag är en blandning av Bella och Rosalie.

Om du fick ge filmen poäng från skala 1-10, vad ger du? Hm, en 7a får det nog bli.

Böckerna:

Vilka böcker har du läst?
Alla 4 böckerna.
Vilken tyckte du var bäst och varför?
Den här frågan är alltid lika svår. Alla böckerna är bäst på olika sätt för mig. Men är jag tvungen att välja en så blir det nog Eclipse/Ljudet av ditt hjärta, eftersom att de lite mindre karaktärernas personligheter kommer fram mer typ.
Vilken tyckte du var sämst och varför? Sämst? Haha, ingen. Men tråkigast är nog Twilight/Om jag kunde drömma, men det är nog för att jag sett filmen lite för många gånger och läst boken 3 gånger på svenska och nu en gång på engelska. Det blir lite uttjatat så jag ska nog ta en paus ifrån Twilight/Om jag kunde drömma ett tag, men den är verkligen inte sämst. Första boken är ju grunden på Edward och Bellas förhållande.
Är de svenska titlarna bättre än de engelska?
Kul att Sverige har ändrat titlarna på böckerna, man blir alltid lika överraskad när man får veta vad nästa boks titel kommer att översättas som. Men jag föredrar original titlarna på engelska.
Tycker du det är stor skillnad på boken och filmen? Oja, vissa karaktärer fattas i filmen, vissa har de lagt till, visa ser inte alls ut som de beskrevs i boken osv.

Sen är vissa scener från boken inte med i filmen, och vissa scener i filmen finns inte med i boken. Men det är ju vad man kan förvänta sig av en film som är baserad på en bok.
Hur många gånger har du läst böckerna:
De tre första på svenska har jag läst tre gånger, den fjärde på svenska har jag läst en gång. Twilight (den engelska) en gång, och nu ska jag börja med New Moon.
Böckerna, eller filmerna?
Nu har ju bara den första filmen kommit ut så jag vet ju inte hur bra de tre andra filmerna kommer att vara, men som det ser ut just nu (och säkert framöver också) så håller jag mig kvar vid böckerna. De är helt underbara!


Kommentarer
Postat av: Emma-Sophia

Hej! Tyvärr vann du inte någon av Twilight designerna i utlottningen. Om du är intresserad så skapar jag personliga designer efter egna önskemål mot en mindre summa pengar - även med Twilight tema. Hör av dig om det är något du undrar över!

2009-05-25 @ 11:39:55
URL: http://levoton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0